Základní informace

Jubileum mládeže se koná: 28. července – 3. srpna 2025 (pondělí–neděle) v Římě. Akce je určena pro mladé ve věku 16–30 let, dále pak pro osoby, kteří mladé doprovázejí: kněze, jáhny, řeholníky, katechety, vedoucí společenství, …

Motto celého Jubilejního roku je: „Poutníci naděje“. Jubileum mládeže není v prvé řadě setkáním, ale poutí. Pouti je možné se zúčastnit buď vlastní dopravou do Říma, nebo společnou autobusovou/vlakovou dopravou. Vlastní doprava umožňuje varianty: na celý týden, na víkend nebo jenom na závěrečný program.

  •  

    Poutní balíčky – s vlastní dopravou

    Můžete si vybrat z těchto variant:

    • Poutní balíček A1 (celý týden: 28. 7. – 3. 8.)
      • účastnický příspěvek při přihlášení do konce ledna: 5500,- Kč; v únoru a březnu: 5900,- Kč
      • registrace a odbavení: 28. 7. od 15 do 21 hodin na určeném místě; případně 29. 7. od 15 do 21 hodin na určeném místě (vezměte v potaz při nákupu letenky)
      • balíček obsahuje: ubytování + snídani, stravu (10x stravenka + balíček s jídlem na vigilii), permanentku na městskou dopravu, pojištění, pilgrim kit
    • Poutní balíček A1+4 (celý týden + pondělí navíc: 28. 7. – 4. 8.)
      • účastnický příspěvek při přihlášení do konce ledna: 6200,- Kč; v únoru a březnu: 6600,- Kč
      • registrace a odbavení: 28. 7. od 15 do 21 hodin na určeném místě; případně 29. 7. od 15 do 21 hodin na určeném místě (vezměte v potaz při nákupu letenky)
      • balíček obsahuje: ubytování + snídani, stravu (12x stravenka + balíček s jídlem na vigilii), permanentku na městskou dopravu, pojištění, pilgrim kit 
    • Poutní balíček B+4 (závěrečný víkend + pondělí navíc: 1.–4. 8.)
      • účastnický příspěvek při přihlášení do konce ledna: 3200,- Kč; v únoru a březnu: 3600,- Kč
      • registrace a odbavení: 1. 8. do 12 hodin (do poledne) na určeném místě; případně 1. 8. od 18 do 21 hodin na určeném místě
      • balíček obsahuje: ubytování, stravu (4x stravenka + balíček s jídlem na vigilii), permanentku na městskou dopravu, pojištění, pilgrim kit 
    • Poutní balíček C (závěrečný program 2.–3. 8.)
      • účastnický příspěvek při přihlášení do konce ledna: 800,- Kč; v únoru a březnu: 1000,- Kč
      • registrace a odbavení: 2. 8. do 12 hodin (do poledne) na určeném místě
      • balíček obsahuje: stravu (balíček s jídlem na vigilii), pojištění, pilgrim kit
  •  

    Poutní balíček – se společnou dopravou

    Společnou autobusovou/vlakovou dopravu organizují všechny diecéze mimo pražské*. Odjezd 27. 7. v odpoledních nebo večerních hodinách, návrat 4. 8. odpoledne, večer nebo v noci. Věnujte prosíme pozornost informacím z jednotlivých diecézí.

    *Arcidiecéze pražská doporučuje využít přímé letecké linky.

    Přihlašování ke společné dopravě bude probíhat ve vlnách.

    • Každá vlna bude mít vlastní výši účastnického příspěvku (odvíjející se od nákladů na dopravu). Každá další vlna je dražší než předchozí (nebo stejně drahá).
    • Každá vlna má uvedenou maximální kapacitu. Stav naplnění můžete sledovat na přihlašovacím portálu.
    • Jednotlivé vlny budeme otevírat po nasmlouvání míst s dopravci.
    • Přihlášení v různých vlnách nemá vliv na rozdělení do konkrétních autobusů anebo vlaku.

    Můžete si vybrat z těchto variant:

    • Poutní balíček A1 (celý týden: 28. 7.–3. 8.) – první vlna
      • účastnický příspěvek při přihlášení v této vlně: 10 000,- Kč
      • balíček obsahuje: společnou dopravu do Říma a zpět, ubytování + snídani, stravu (10x stravenka + balíček s jídlem na vigilii), permanentku na městskou dopravu, pojištění, pilgrim kit
      • kapacita: 600 míst
    • Poutní balíček A1 (celý týden: 28. 7.–3. 8.) – druhá vlna (PŘIPRAVUJEME)
      • účastnický příspěvek při přihlášení v této vlně: bude zveřejněna
      • balíček obsahuje: společnou dopravu do Říma a zpět, ubytování + snídani, stravu (10x stravenka + balíček s jídlem na vigilii), permanentku na městskou dopravu, pojištění, pilgrim kit
      • kapacita: bude zveřejněna
    • Případné další vlny (bude-li potřeba a pokud budou místa u dopravců)

    Kapacity poutního balíčku se společnou dopravou jsou omezené, proto s přihlášením neváhejte.

  •  

    Doprava

    Do Říma lze vyrazit vlastní dopravou (letecky lze z Prahy, Vídně a nově je ohlášena linka z Brna). Při nákupu letenky prosíme pamatujte na časy registrace a odbavení uvedené u poutních balíčků. Nebudeme zajišťovat podporu nočním příjezdům!

    Společnou dopravu (objednanými autobusy anebo objednaným vlakem) organizují tyto diecéze:

    • brněnská
    • českobudějovická
    • královéhradecká
    • litoměřická
    • olomoucká
    • ostravsko-opavská
    • plzeňská

    *Arcidiecéze pražská doporučuje využít přímé letecké linky.

    Odjezd autobusem 27. 7. v odpoledních nebo večerních hodinách z diecézních měst (případně dalších určených míst), návrat 4. 8. odpoledne, nebo večer. Odjezd vlakem 27. 7. v odpoledních nebo večerních hodinách z Brna, návrat 4.8. v dopoledních nebo odpoledních hodinách tamtéž.

    Účastníky budeme rozdělovat do jednotlivých dopravních způsobů a odjezdových míst po farních skupinách tak, abychom všem vyšli vstříc nejvíce, jak bude možné. (Nevyhneme se tomu, aby některé autobusy vezli účastníky z více diecézí – z důvodu naplnění kapacit.)

  •  

    Ubytování

    Ubytování je zajištěno na školách, v tělocvičnách a velkokapacitních zařízeních, … Je potřeba vlastní spacák karimatka. Noc mezi vigilií a závěrečnou mší svatou se bude přespávat pod širým nebem na pláni Tor Vergata.

    • Připomínáme, že ubytování slouží pouze k přespání, nebývá otevřeno v průběhu dne.
    • Sprchy a záchody bývají velkokapacitní. Doporučujeme vzít si s sebou plavky (do sprch).

    Účastníky na různá ubytování budeme rozdělovat ve spolupráci s mezinárodními pořadateli, základním klíčem z naší strany je:

    • zvolený způsob dopravy (společná/individuální)
    • dále pak zvolená diecéze > vikariát > farnost
      • Účastníci mladší 18 let musí vyplnit stejnou farnost jako osoba přebírající odpovědnost. Bez toho nemůžeme zajistit ubytování na stejném místě.
    • domlouváme rozdělení mužů a žen zvlášť
  •  

    Stravování

    Stravování je zajištěno v rozsahu uvedeném v jednotlivých poutních balíčcích:

    • snídaně
      • zajištěny v místě ubytování
    • obědy a večeře
      • poutní balíčky obsahují 2x stravenku na každý den (kromě soboty a neděle)
      • lze je využít v nasmlouvaných restauracích, jídelnách, menzách, výdejnách a dalších stravovacích zařízeních (konkrétní info v aplikaci)
    • balíček na vigilii
      • bude vydáván na stanoveném místě (po cestě na závěrečný program nebo na místě)
      • pokrývá stravu od sobotního oběda do nedělního oběda

    Součástí poutního balíčku není jídlo na cestu do Říma a zpět na cestu domů.

    Dietní varianty obědů a večeří (bezlepková, bezlaktózová, ...) budou zajištěny v restauracích označených v aplikaci. Neručíme zajištění bezlepkového pečiva ke snídaním.

  •  

    Pojištění a Pilgrim kit

    Pojištění (z poutního balíčku) pokryje pouze případné nezbytné ošetření na místě, doporučujeme si zjednat řádné cestovní připojištění (jako na každou zahraniční cestu). Pilgrim kit obsahuje: batoh, klobouček, 2 trička, láhev na vodu, růžencový náramek, šátek.

  •  

    Program

    Jubileum mládeže není v prvé řadě setkáním, ale poutí. Ústředním programem je putování ke svatým branám Lateránské baziliky, Baziliky St. Maria Maggiore, Baziliky sv. Petra a Baziliky sv. Pavla za hradbami. Vše vrcholí společným putováním na Tor Vergata, slavením vigilie a závěrečné mše svaté se Svatým otcem.

  •  

    Přípravný tým

    Do příprav Jubilea mládeže se lze zapojit jako dobrovolník několika způsoby:

    • Vedoucí autobusu
      • Bude komunikovat s řidiči autobusu, kontrolovat, aby se na někoho nezapomnělo, podílet se na duchovním programu cestou do Říma a zpět.
      • V případě zájmu se ozvěte svému (A)DCM a přihlaste se na Poutní balíček se společnou dopravou.
      • Ti, kdo budou vybráni pro tuto službu, dostanou slevu 1000 Kč.
    • PT recepce + info
      • Budete registrovat přijíždějící účastníky a vydávat jim poutní balíčky. Poté budete mít služby na infostánku, během českého programu a také u infolinky.
      • Přihlašujte se ideálně na Poutní balíček A1 nebo A1+4, s vlastní dopravou a přileťte již 28. července dopoledne.
      • Ti, kdo budou schváleni pro tuto službu, dostanou slevu 1500 Kč.
    • PT pořadatelé
      • Budete vypomáhat při organizaci účastníků na českém programu (út, st, čt, pá, so), případně zajistíte potřebný přesun materiálu a techniky.
      • Ti, kdo budou schváleni pro tuto službu, dostanou slevu 1500 Kč.
    • PT zdravotníci
      • Budete zajišťovat nezbytné ošetření účastníků v českém centru a spravovat českou zdravotnickou infolinku.
      • Ti, kdo budou schváleni pro tuto službu, dostanou slevu 1500 Kč.

    Všichni výše jmenovaní dobrovolníci budou zapojeni v organizaci české skupiny, znalost cizích jazyků není vyžadována. Přihlašování dobrovolníků do mezinárodního týmu možné ZDE

  •  

    Informace pro kněze

    Kněží budou ubytováni spolu se skupinami, které doprovázejí. Máme také omezený počet dvoulůžkových pokojů s postelemi v poutním domě Velehrad. V případě zájmu o tuto možnost se po vyplnění přihlášky ozvěte na e-mailovou adresu: prihlaska@cirkev.cz. Pro kněze a řeholníky není připraven speciální přihlašovací formulář. (Přihlašujete se také přes platformu prihlaska.cirkev.cz)

    Ke koncelebraci na mezinárodních mších svatých je potřeba vyplněný Formulář pro kněze (ke stažení zde) a platný celebret. Pro Jubileum mládeže není potřeba registrace přes vatikánský portál.

  •  

    Přihlašování

    Přihlašování se spouští 24. listopadu o slavnosti Ježíše Krista Krále v 17 hodin a bude ukončeno 18. března minutu před půlnocí. U balíčku se společnou dopravou může být ukončeno dříve – naplněním kapacity. Přihlašování probíhá ve vlnách (s rozdílnou výší účastnických příspěvků). Více informací v odrážkách s poutními balíčky.

    Přihlašování probíhá přes platformu prihlaska.cirkev.cz:

    • Založte si účet (pokud ho už máte z CSA, tak se stačí přihlásit): zadejte a ověřte svou e-mailovou adresu a osobní údaje.
    • Tímto účtem se hlásíte na akci a můžete si zde zkontrolovat stav přihlášky.
    • Každá podaná přihláška podléhá schválení (snažíme se stihnout do 3 pracovních dnů).
      • účastníky mladší 18 let schvaluje příslušné (A)DCM
      • účastníky přihlášené do PT schvaluje vedoucí PT
    • Po schválení přihlášky (upozornění přijde e-mailem) naleznete platební údaje dole v sekci formuláře po rozkliknutí své přihlášky. Prosíme o zaplacení nejpozději do 14 dnů od potvrzení.
      • Nezaplacené přihlášky budeme rušit, aby se uvolnilo místo pro nově přihlášené.
    • Po zaplacení přihlášky a nahrání karty mladších (mladší 18 let) přihlášku potvrdíme jako dokončenou (potvrzení přijde e-mailem).

    Podmínky pro účast mladších 18 let:

    • Vyplňte v přihlášce kontaktní osobu – účastníka staršího 18 let – který bude přebírat odpovědnost. 
      • Za zajištění odpovědné osoby odpovídá rodič, nikoli organizátor. 
      • V případě nejasností ohledně výběru této osoby se obraťte na své (A)DCM.
    • Rodič/Zákonný zástupce vyplní Kartu mladších s touto osobou ve dvou kopiích (jednu pro účastníka mladšího 18 let, druhou pro odpovědnou osobu).
      • Oskenovaný dokument (případně vyfocený) nahrajte na přihlašovací platformě.
      • Dokument musí mít oba po celou dobu akce u sebe.
    • Pro zajištění stejné organizační skupiny mladšího účastníka a odpovědné osoby je nezbytné zadat do přihlášky stejnou diecézi, děkanát/vikariát a farnost.

    Podmínky pro účast se zdravotními nebo jinými omezeními:

    • Účastník s omezeními musí být schopný samostatně (případně s dopomocí předem domluvených kamarádů/doprovodu) během akce fungovat, jako by omezení neměl.
    • Nezajišťujeme speciální individuální potřeby jako například: oddělené ubytování, spaní na posteli, individuální transport, vlastní záchody, ...
    • V případě nejasností nám napište na e-mail.

    Kapacity poutního balíčku se společnou dopravou jsou omezené. V případě jejich naplnění se lze přihlásit jako náhradník. Pokud se podaří kapacitu zvýšit, přihlášené automaticky převedeme v pořadí podle přihlášení (budeme informovat e-mailem). V případě úplného vyčerpání (nemožnosti navýšit) kapacity společné dopravy nabídneme – začátkem března – možnost změnit přihlášku na variantu s vlastní dopravou.

    S dotazy se obracejte na adresu: prihlaska@cirkev.cz

     

  •  

    Odhlášení a stornopoplatky

    Přihlášku je možné stornovat na adrese: prihlaska@cirkev.cz Storno poplatek činí: 

    • při odhlášení do konce ledna: bez poplatku
    • při odhlášení později: 50 % účastnického příspěvku (když nebude náhradník)
    • při odhlášení později: 1000 Kč (když bude náhradník)
  •  

    Co si vzít a nevzít s sebou

    Tento seznam je přehled doporučení, zvláštní pozornost věnuj tučným položkám. Červeně jsou vyznačena doporučení, co nebrat a nedělat. Seznam může být ještě doplňován, finální verze se objeví v závěrečném dopise (zaslaném e-mailem koncem června). Pokud by vám v seznamu něco chybělo a myslíte, že by to tam mělo být, neváhejte se na nás obrátit (info@svetovednymladeze.cz nebo na sociálních sítích).

    Doklady

    • občanský průkaz nebo cestovní pas
    • kartu mladších (platí pro účastníky mladší 18 let a pro osoby za ně odpovědné)
    • kartičku zdravotního pojištění (evropský průkaz), kartička (potvrzení) cestovního připojištění
    • kopie dokladů uložené na jiném místě (záloha pro případ ztráty nebo zcizení)

    Peníze

    • všechno základní je zajištěno
    • ALE je potřeba vzít v potaz:
      • snídaně v odjezdový den je poslední zajištěné jídlo
      • jídlo na cestu zpět vám buď zbyde z vigilie, nebo si musíte koupit
      • permanentka na dopravu platí omezenou dobu (72h nebo 7d podle balíčku) – nemusí vám tudíž vyjít až do 4. 8.
    • nákup suvenýrů, zmrzlina, atd.

    Zavazadlo

    • velké zavazadlo
      • krosna, sportovní taška, kufr na kolečkách
      • vhodné na přesuny (je to pouť)
      • podepište si ho a viditelně označte
    • malý batoh (v nějaké podobě je součástí Pilgrim kitu)

    Elektronika

    • chytrý telefon
      • nabíječku, powerbanku (4 nabití mobilu lepší než 2),
      • sluchátka (můžou se hodit)
      • zkontrolujte si, že můžete používat data v zahraničí
      • aplikace: česká aplikace Jubilea mladých (bude vydána během května); Oficiální aplikace Jubilea; Mapy.cz – se staženou offline mapou Říma (střední Itálie -> Lazio); Zpěvník pro scholy, WhatsApp; Instagram – sleduj @sekcepromladez 
    • notebook, tablet, čtečka, fotoaparát, … (doporučujeme nebrat)

    NEBRAT zbytečné cennosti, hrozí ukradení!

    Na spaní

    • spacák a karimatku (do tělocvičny a na závěrečnou vigilii)
    • skladný nebo nafukovací polštářek
    • špunty do uší, škraboška na oči (proti hluku a světlu na společných ubytováních)

    Léky

    • všechny své běžně užívané léky a zdravotní potřeby
    • na bolest hlavy a horečku, alergii, průjem, bolest v krku (Ibalgin, Paralen, Nalgesin, Panadol, Ataralgin atd.) – volně prodejné v lékárně
      • Panthenol (spáleniny)
      • Zyrtec tbl. , Fenistil gel (alergie)
      • Endiaron, Smecta + živočišné uhlí
    • elastický obvaz, náplasti (na puchýře), dezinfekci na rány
    • dezinfekci na ruce
    • rehydratační prostředek (Kulíšek)
    • může se hodit: vitamín C, hroznový cukr, rozpustný hořčík

    Ochrana proti slunci

    • pokrývku hlavy, sluneční brýle
    • opalovací krém (faktor 50)
    • láhev na vodu 

    Boty

    • pohodlné a prodyšné – je potřeba vydržet celý den na nohou
    • Nechoďte naboso

    Oblečení

    • v přiměřeném množství (netahejte toho zbytečně moc, bude léto)
    • plavky (můžou se hodit do sprch)
    • ručník (malý, skladný, rychleschnoucí)

    Ostatní

    • šátek (=multifunkční věc, co se může hodit)
    • drobné věci na výměnu s poutníky z ostatních zemí
    • karetní hru (dobble, ligreto, bang, uno, prší, …)
      • jednu, aby nezabrala moc místa
      • bude se hodit při čekání
    • státní vlajku nebo vlaječku (pokud máš)

    NEBRAT: nože, zbraně, makety zbraní, sirky, zapalovač a věci výbušné; dále pak návykové látky (alkohol, drogy, …)

    Pilgrim kit obsahuje:

    • batoh
    • klobouček
    • 2 trička
    • láhev na vodu
    • růžencový náramek
    • šátek
  •  

    Zdravotní doporučení

    V průběhu celé akce předcházejte zdravotním obtížím především odpočinkem a dostatkem tekutin. V českém centru budeme mít k dispozici jen několik českých zdravotníků se základním vybavením. Proto si vezměte každý svoji lékárničku s níže doporučeným vybavením. Vezměte si také všechny vámi užívané léky a zdravotní potřeby.

    Nezapomeňte kartičku zdravotní pojišťovny a cestovní připojištění do zahraničí.

    Malá osobní lékarnička:

    • dostatek náplastí
    • na průjem (Endiaron, Smecta, živočišné uhlí)
    • lék na bolest, teplotu, zánět (Brufen, Paralen, Ibalgin, Panadol, Ataralgin atd. - na co jste zvyklí a máte to vyzkoušené)
    • protibolestivou mast (Dolgit, Dolmina)
    • na alergii (Zyrtec tbl. , Fenistil gel)
    • dezinfekci na rány
    • dezinfekci na ruce
    • rehydratační prostředek (Kulíšek)
    • obinadlo i pružný obvaz
    • může se hodit: vitamín C, hroznový cukr, rozpustný hořčík
    • na spáleniny (Panthenol)

    Ochrana proti slunci

    • pokrývka hlavy
    • sluneční brýle
    • opalovací krém (faktor 50)
    • láhev na vodu
    • termofólie (izofólie) – může sloužit proti přehřátí organizmu, vrhá stín, když se potřebujete ukrýt před slunečními paprsky

 

Sledujte nás také na IG a na FB události